zondag 7 juni 2009

Troep

Op mijn bureau is het een bende van historisch formaat. Altijd. Ik spendeer substantiële delen van mijn toch al veel te korte mensenleven aan het zoeken naar dingen die ik kwijt ben. Gelukkig is er één bureaublad waar adembenemende orde heerst – dat van mijn PC. Keurige mapjes en icoontjes, thematisch geordend en netjes in het gelid, with room to spare. Maar de ontwikkelingen in computerland staan nooit stil en nu heeft weer zo’n overcreatieve wizkid met niets beters te doen iets bedacht dat ontzettend cute is, iets dat iedereen natuurlijk wil hebben, iets waarmee je van je virtuele bureau net zo’n onafzienbare rotzooi kunt maken als van je echte.

Dat lijkt me vreselijk dom. Zo dom dat ik niet ga uitleggen hoe het zit, dat doet onze (inmiddels ongetwijfeld miljonaire) wizkid maar mooi zelf:



Mochten na het zien van al dit vreselijks de gadgetkietels het desondanks toch van het gezond verstand winnen, hier kun je het gaan halen. Paard & Zn. draagt geen verantwoordelijkheid voor de gevolgen.