zaterdag 16 januari 2010

Nog meer oudheidkunde

Zaterdagochtend - snel even de stad in voordat de grote drukte uitbarst. Ik heb genoeg goeds gelezen over de nieuwe Bruckner 3 & 4 opname van het KCO om nieuwsgierig te zijn, dus die ga ik me even aanschaffen.

De klant die naast me bij de kassa een CD staat af te rekenen is duidelijk een bekende van de winkelier.
"Zo, ben je tegenwoordig over op klassiek?"
"Nee hoor. Kadootje voor mijn schoonvader - die wordt drieëntachtig."
"De mijne is negentig."
"Jaja... Mijn vader is inmiddels eenennegentig."
"En het gaat goed?"
"Zit nog elke dag op zijn hometrainer!"
In koor: "Hahahaha." Het ontbreekt er nog net aan dat daarbij een snaakse blik mijn kant op geworpen wordt.

Haastig vlucht ik de nering uit, naar De Slegte. Daar staat de titel van het laatst afgerekende boek nog op het digitale schermpje van de kassa: "Aangename postumiteit". Het weekend is weer goed begonnen.